lördag 22 april 2017

Tjejhäng

Min fredag var igår lite stessad. Först hade man kämpat för att orka hela morgonpasset 
med en kropp som var trött på alla sätt och vis. Sen visste jag hur mycket jag och Premek (?)
hade att göra när han väl kom ut. Allt flöt faktiskt på bra tills det att vi duktigt fyllde på luft 
i båda däcken på "sågspånsvagnen", för när vi väl kör in vagnen i ladugården och kört en bit
i skrapgången, ja då exploderade ena däcket för oss. Vi fick kasta ut all spån vi hade i vagnen och sakta och försiktigt köra mot utgången med fyrhjulingen. Sen försvann all tid när jag var tvungen
att åka och fixa däcket.

Tillslut kunde jag åka hem, dock en timme senare än tänkt. Då var det till att snygga till sig
innan man kunde dra in till tjejerna som redan var på modehuset. Det positiva att komma in sent
var att jag faktiskt inte han hitta något som jag ville shoppa.
Jag hade inte ätit något sen frukost och efter att ha varit inne på kicks och doftat på lite parfymer
började magen att knorra. Jag har en tendens att alltid bli hungrig av starka dofter.

Så vi begav oss in mot stan.....

Elin hittade en parfym som hon köpte, tyvärr fick hon inte den direkt i näven utan kommer få den på posten.
Hoppas hon bli supernöjd.
Tillslut kom vi till Pinchos, en mycket speciell restaurang måste jag säga.
Det tog ju ett tag att förstå hur allt gick till. Allt går ju via en app.....

....vilket jag kanske kan tyckte är lite väl opersonligt. Som tur var maten toppnotch även om dom var små.
Jag tog fyra tapas, äppeljuice och avslutade med en crème brule. Jag var proppmätt efteråt.
Så dyrt blev det inte heller ändå. 218 kr 


Min utvärdering av Pinchos:

Det är en restaurang utan dess like. Dom har skapat en egen gener och nish.
Inredningen var en upplevelse bara i sig. Maten var jättegod, kunde kanske ha funnit lite mer att
välja på typ som sallader och tillbehör.

Poängsättning av upplevelse

Servering: 2 av 5
Mat: 4 av 5
Lokal: 4 av 5
Smidighet: 3 av 5

Det enda negativa i restaurangen var servicen, den var i princip osynlig,
man servade sig själv mer eller mindre. Det gjorde också att det blev mycket spring mellan baren
och köket. I stället för det bara är personalen som springer runt.
Det funkade i för sig som en vanlig buffe- restaurang förutom att det inte var buffe.
Trots allt är jag positiv och kommer gå dit fler gånger.
Det enda jag egentligen hade svårt för var att allt gick via mobilen, även betalningen.
Min fråga är hur säkert det är slutändan. För deras del och för oss kunder.

Inga kommentarer: