tisdag 7 mars 2017

En liten ledig dag



Min lediga dag började med en lång sovmorgon där jag envist låg kvar fram till 9.30.
Även om jag hade vaknat redan runt 6.30 tiden. Jag låg och surfade på mobilen,
försökte sova, surfade lite till och försökte sova.
Snön yrde utanför och jag var väldigt glad att jag slapp skynda mig till jobbet.
Dessutom att jag slapp stånka i all den snön.
Tillslut gick jag ändå upp. Frukost till mig och hundarna sen drog jag iväg för att ta
hand om semineringarna. Idag inseminerade jag 4 stycken.
Var av en av dom var Moa (en favorit). Hoppas nu att hon tog sig, för hon har lyckats ta sig
på första gången dom andra gångerna.

Sen blev det fika på jobbet och efter det följde jag med Robin för att hämta hem fyrhjulingen.
Han har varit riktigt duktig min käre sambo. Han är redan klar med röjning och stängsling
på tre utav våra skogsbeten. Men backa upp fyrhjuling på släpet fick jag allt göra åt honom.
Då han inte på en månad har lyckats få in tekniken. Jag lyckades på första försöket.
Inte för att skryta men ibland känns det bra att vara duktigare än honom på något.

Annars har jag idag inte gjort så mycket. Hade tänkt kolla på film men har liksom suttit
framför datorn mest. Jag har tittat på mitt drömhus.
Skulle allt bra vilja veta hur mycket den skulle kosta att bygga.
Är väldigt inne på enplanshus, då jag nu har bott över 4 år i ett.
Det är så smidigt att ha allt på ett plan. Har till och med lyckats övertala Robin nu
mot att han ska få bygga sig en slaktbod i det framtida garaget.

Vi har mer eller mindre gett upp chansen att hitta ett färdigt hus här på ön, i det läge vi vill
bo på. Det är näst intill omöjligt. Så Robin sa häromdagen...
- När jag får mig ett fast jobb då börjar vi bygga.
Så nu hoppas jag verkligen att han hittar ett väldigt snart.

Inga kommentarer: