måndag 6 mars 2017

Bullbak och snökaos


Har nu jobbat i två månader utan en dag helt ledig. NU verkar det som om man kanske
ska få ta en ledig dag i morgon. Känns väldigt konstigt. Känner mig faktiskt lite kluven.

Har jobbat helgen med Elin och idag hade jag morgonpass tillsammans med mamma,
medans pappa åkte och snöröjde. Alltså jag gillar verkligen inte snö just nu.
Framför allt inte en tung och blöt sådan.
Tog oss en extratimme idag att bli klara med morgonpasset. Dessutom blir det så fort
blött inne hos kalvarna i deras hyddor när det blåser och snöar så som det har gjort.
Pappa sa att jag bara skulle mjölka och seminera och sen åka hem.
Åt min frukost som först vid 12.15. Som tur hade jag snott 3 kakor tidigare på morgonen
så jag klarade mig fram till dess. Så ni förstår att det blev inte bara mjölkning och seminering.
Trodde aldrig morgonen skulle ta slut.

Sen bestämde jag mig för att baka lite bullar bara så där. Hade jäst som hade gått ut sitt datum.
Det spelade ingen roll att jag var superduper trött, och bara ville gräva ner mig i kudden.
Blev såklart en fika på det vid 15-tiden, samtidigt som jag tittade på Laxtons spökjakt på
Borgvattnets prästgård via mobilen. Som jag sen somnade till.

Ikväll skippade jag faktiskt att åka på volleybollträningen. Jag hade helt enkelt inte lust
att åka. Nu ska jag lägga mig till sängs och titta klart på Borgvattnet-avsnittet.
Hoppas ni i alla fall ha det bra i snökaoset.
Kram!



Inga kommentarer: