fredag 20 januari 2017

Gottisveckan


Det har varit en lång vecka med alldeles för mycket godsaker. Jag som bakat och Malin som har
med sig en massa hem. Det går inte så bra att hålla igen då. Tur att jag åkte iväg på båda tränings-
passen i vollyboll.
Min beställning från Stoff och stil kom hem i onsdags, och jag har redan satt saxen i ett av tygerna.
Hade tänkt sytt lite idag men det har inte hunnits med. Jobbade morgonpass med pappa 
i morse, och efter duschen åkte mamma och jag för att handla.
Väl hemma hoppade jag på projektet att göra 16 stycken vaniljpannacottor till morgondagens
"älgfest". Jobbar hela dan i morgon så jag var tvungen att förbereda det redan idag.
Det tog en stund.
Så det har inte hunnit med verken något syande eller sovande.
Nu ska vi klippa Robins hår och sen är det väl dags att laga mat.

ha en toppenhelg allesammans!


I onsdags bakades det morotskaka


Igår hade Malin med sig halva bageriet hem. Det var nog 8 sorters kakor och bakelser.
Mådde lite dåligt efteråt. 


Julen hänger kvar i huset


Efter dagens intensiva pannacottapass i köket tog jag paus med grönsakssoppa och
Det Okända. Vilket slutade att jag somnade i soffan, en väldigt kort stund.

Inga kommentarer: