måndag 2 januari 2017

Första inlägget för 2017

Hembakade mazariner

Det blev inte så mycket nyårsfirande för min del.
Jag jobbade nämligen nyårshelgen, men vi var över hos grannen och firade på kvällen.
Det bjöds på förstklassig mat med ett fantastiskt trevligt sällskap. Så jag klagar verkligen inte trots
omständigheterna. Blev ju inte uppe så sent. Jag gick och la mig runt 22.30. Helt slut.
Men vaknade när alla skulle smälla av sina raketer. Hundarna blev lite oroliga och sprang
runt och skällde. Det tog en stund för Robin att lugna ner dom, men tillslut fan dom sig i det
och la sig i sina bäddar.

Mitt 2017 kommer att bestå av lite mer jobb än vanligt.
Det har hänt lite som gör att jag mer eller mindre kommer att jobba varje dag fram till....
ja det vet vi inte riktigt.

Förutom att försöka hålla näsan över ytan, så ska jag försöka ta vara på dom lediga
stunderna. Försöka bli av med decembermagen och försöka fotografera lite mer under 2017.
Inget direkt löfte, utan mer som små mål att sträva efter i lugn takt.

Idag har jag hjälpt pappa mjölka och sen fick jag sluta efter att jag hade seminerat några kor.
Har mest sovit, skjutsat pappa till flyget, handlat och när jag kom hem bakade jag tekakor
av sånt som hade gått ut bäst före datumet. Försöker verkligen ta vara på så mycket som
möjligt.
Bjöd mamma och syster på fika hemma hos dom när baket var överstökat,
Tror det var uppskattat. Gott var det i alla fall :)
Har inte hunnit så mycket mer.

Nu ska jag gå ut med hundarna innan jag återigen kryper ner i sängen.
Hoppas ni också hade en underbar start på det nya året, och att ni tar hand om varandra.


Kram 

Inga kommentarer: