torsdag 29 december 2016

En redig jul

Tänkte dela med av lite bilder ifrån vårat julfirande.
Vi firade i år hemma på ön tillsammans med pappas systrar med respektive.
Robin och jag hade större delen av dagen ägnat oss åt att städa och stöka innan
alla gäster skulle komma. Mysigaste rummet var vardagsrummet.

I år var det första gången på många år som min familj firar tillsammans med
mina fastrar. Vi har annars i alla år varit mer eller mindre själva.
Så min jul i år var toppnotch!

(Juldagen firades sen hem hemma med Robins familj)


Det är så fint när det är nystädat och alla ljusen är tända


Här är lite dukning, med fina gardinen som fick agera duk i år.


Robin skulle bestämt ha "renkepsen", jag fick inte ha den.


Hundarna blev också julfina som julklappar


Tomtefar steker köttbullar


Gästerna snackar och dricker bärs


Undrar vad tomtar pratar om?


Sötnosar chillar i soffan efter maten


Sen tog vi ett parti "Fia" (ny tradition). Snobben fick också vara med på ett hörn.


Jag är grön här, och matchen slutade med att jag kom tvåa. 
Mamma vann, brorsan trea och stackars Kjell sist.



Sen kom vi tillslut till gottisbordet. 
Det var ostkaka, lussekatter, pepparkakor, snickersrutor, chokladbollar
och så familjen Karlssons ris ala malta (inte som den traditionella).

Inga kommentarer: