lördag 17 december 2016

Lång lördag


Hejsan hoppsan!
Det har hänt mycket denna veckan, och allt har inte varit så roligt.
Men jag ljög tydligen om priset som mamma och pappa fick ta emot.
Det var inte för 3 år, det var ett pris för hela 13 år med förstklassig mjölk, vilket innebär att
kungen är mycket närmre. 10 år bara. Så vi får se till att fortsätta kämpa på samma
bana.

Idag är jag ledig, troligtvis är det den sista helt lediga helgen för den närmsta framtiden.
Men med tanke på att jag knappt har gjort något idag, så gör det nog inte så mycket.
Idag låg jag kvar i sängen fram till 10. Sen blev det lite frukost framför tv:n där jag kollade
på en film som gick. Hade lovat hundarna (Paxa och Dalton) att vi skulle gå en långpromenad
och det gjorde vi tillslut. Blev en runda på 6 km, Dalton fick jag nästan släpa den sista biten.
Bestämde mig för att testa att jogga sista kilometern. Vilket resulterade att jag var tvungen att
slänga mig på golvet så fort jag kom innanför dörren. Taket bara snurrade....
Jag är verkligen inte gjord för att jogga, eller så är det för att jag är ovan.
Men jag har i för sig alltid varit lite så, så fort jag rör på mig för mycket. Jag har nog ett väldigt
doppande blodtryck. Något man såklart kan träna upp, i alla fall till lite bättre.

Nu ska jag ta tag i disken innan Robin kommer hem från jakten.
Kanske fundera på vad vi ska äta också......

Jag har i alla fall gjort ett tappert försök att redigera en liten fantasy bild.
Önskade att jag hade mer kunskap och förståelse för photoshop.
Hade varit häftigt att kunna göra alla drömmar och fantasier i en eller flera bilder man har tagit.

Inga kommentarer: