torsdag 10 november 2016

Snickerdoodles


Nu är det fullrulle inför mitt stora födelsedagsfirande med släkt och gemensamma vänner.
Vi lär nog bli ca 30 stycken om alla kommer. Vilket jag inte hört något annat om.
En cheesecake ligger nu nerfryst och lite snickerdoodles har precis bakats klart.
Ska göra fler cheesecakes i morgon, och då ska även smörgåstårtor förberedas.
Min snälla söta mamma ska hjälpa mig med att baka två tårtor.
Jodå, det kommer inte gå någon nöd på någon på lördag. Ska proppa på dom så mycket
godsaker att dom kommer storkna innan det har nått munnen. Hehe

Jag tycker om att hålla i kalas och bjuda hem folk. Jag kanske tar i lite för mycket ibland när
det gäller vissa saker. Jag vill ju bara att alla ska ha det bra och njuta av det jag bjuder på.
Keep it simple är alltså inget för mig. Här görs allt från grunden i många sammanhang.
Robin är precis likadan han. Fast han försöker också många gånger att lugna mig med vissa saker.
Visst man kunde köpa en färdig smörgåstårta, färdiga tårtor osv.
Men det är ju inget jag känner att jag kan stå för. Inget jag kan ta komplimanger för,
om nu man skulle få några.

I vilket fall, nu måste jag varva ner i soffan innan läggdags.
Kram på er!

Inga kommentarer: