fredag 18 november 2016

Ledig fredag


Vaknade upp av att pappa ringde och frågade mig en rätt allvarlig fråga.
Det har varit så mycket på senaste tiden, och där jag mer eller mindre har fått ta ansvaret för
att allt fungerar på gården. Så jag blandar ihop dagarna väldigt ofta.
Han undrade om vem som hade kalvat i gamla ladugården igår....

Hur mycket jag än funderade kom jag inte på vem det kunde vara.
Vem hade jag glömt? Sen blir man osäker....
Vilken dag var det farfar sa att en ko hade kalvat i gamla ladugården?
Har jag glömt den kalven? Var det igår eller var det i förgår?
Stackars kalv om jag har glömt den och den inte har fått råmjölk i tid!
Om jag var säker på min sak innan så blev jag mer osäker ju mer jag funderade
på det. Det har helt enkelt var lite mycket för mitt huvud denna månaden.

I vilket fall kunde jag inte somna om efter det. Så jag gick upp och bestämde mig för att
åka iväg och fotografera lite självporträtt. Bara för att jag ville ha något nytt att leka med.
Så gick ut med hundarna och då regnade det inte. Åt frukost och sen sminkade mig lite.
När allt är nerpackat och jag är klar.... tror ni inte det ösregnade ute!
Jag hade bestämt mig, så jag åkte i alla fall. Har ju inte lust att stå sminkad i onödan.

Blött var det och det droppade från ansiktet. Kameran gömde jag i en plastpåse med endast
linsen fri. Rätt snart lugnade regnet ner sig och då blev det lite mer lättarbetat. Var väl ute
i 15 minuter. Så nu har jag suttit och lekt i photoshop. Mycket roligt.

Fler bilder lägger jag strax upp i min andra blogg.

Tror jag idag ska ta det lugnt. Dra igång en film kanske?


Inga kommentarer: