söndag 27 november 2016

Första advent



Lyckades övertala min käre sambo att vara hemma större delen av gårdagen.
Det var rätt mysigt att få honom hemma lite. Vi bakade därför lite lussekatter och lussebullar,
Han bullar och jag lussekatter. Jag fick absolut inte röra hans lilla deg, eller ens hjälpa honom
göra bullarna lite snyggare (i mitt tycke). När lussebaket var klart inredde vi huset med lite
julkänsla. Allt blir så mycket roligare när man hjälps åt.

Jag behöver väl egentligen inte säga något, men veckan har annars varit hektisk.
Första dagarna var det väl lugnt, men torsdag och fredag. Vilket jäkt alltså!
Elin fick till och med jobba över i fredags för att vi låg efter så mycket.
Jag var helt slut när jag kom hem och då skulle Robin och jag åka och storhandla
på den värsta dagen i November. Nämligen på Black friday.
Vi köpte oss en ny mikro när vi ändå inne i stan och kollade in den nya sportbutiken XXL.
Var inte piggare när jag kom hem kan jag säga.

Idag har Robin varit iväg och jagat hela dagen, är fortfarande borta,
Jag har redigerat lite bilder, kollat på film och fixat med naglarna. Denna gång blev det  
vinterinspirerat. Dessutom skickat bidraget till OPI:s första adventstävling.
Upptäckte tävlingen efter jag hade lackat, så det var ju tur att jag valde vinterinspiration idag.
Får hoppas jag vinner någon gång när dom har tävlingar nu i December.
Chansen är väl väldigt liten eftersom jag sällan vinner saker och ting.
Men försöka kan man.

Gick en promenad på lite mer än 3 km med Snobben, Dalton och Paxa.
Känns som man är ute och går med ett helt hunddagis. Har lite svårt med tålamodet nära
nästan alla är med. Men lämna man en hemma är den avundsjuk och lämna man alla hemma
är man en ond matte. Så man får helt enkelt bita ihop.
Eftersom Snobben är rakad och med öppna sår  (under läkning) på bringan så blev rundan inte
längre.

Nu ska jag värma mig under en filt tror jag. Det var ju riktigt kallt ute, en som är lite känslig
för fallande temperaturer.

Inga kommentarer: