måndag 7 november 2016

Min 25 årsdag

Kvällen innan min födelsedag firade jag med mina närmsta vänner. Någon kom innan bara
för att säga hej och grattis, andra kunde inte komma pga jobb. Men överlag var dom flesta
viktiga vännerna (för mig) här. Dom kom hem till en stimmig värdinna (jag) som höll på och
flängde i köket. Jag har ett visst sätt när jag lagar mat. Framför allt blir jag sån när jag ska laga
mat till vänner och bekanta. Är mycket lugnare när jag är ensam hemma och ska ha mat klart tills
Robin kommer hemma.
I alla fall... jag bjöd på hembakad pizza från grunden. Det var hawaii, tacopizza och mozarellapizza
med salami och champinjoner. Sen till det hemmagjord pizzasallad.

Jag tror att det blev lyckat. I alla fall efter vad mina gäster själva sa.
Det var en härlig stämning trots att några var lite trötta och slitna. Där bland annat jag.
Sen blev det tårta och varmdryck. Var inte jättenöjd med min marängtårta men dom flesta tyckte nog
ändå att den var okey. 

Sen samlade vi ihop oss i soffan, åt chips och godis, och snackade gamla goa minnen.
Jag höll på vid några tillfällen skratta ihjäl mig. David alltså (min vän från hebo-tiden) hans
humor är så bra. Sen är han så inlevelsefull och påhittig. Han skulle lätt kunna göra karriär som 
skådespelare, om ni frågar mig. Han optimist smittar dessutom av sig, det är bara synd att vi inte 
ses så ofta.

Jag är supernöjd över min lilla kompisfest. Den blev som jag ville ha den.
Dessutom fick jag jättefina presenter och gåvor. Så mycket att jag blev lite överväldigad.
Jag är inte långt ifrån ett nytt kamerahus nu. Tack så  mycket allesammans!
Betyder så mycket för mig <3 nbsp="" p="">

På min födelsedag bjöd Robin mig på trerättersmiddag.
Jag fick absolut inte komma ut i köket. Men jag lydde inte när jag tog denna bild.
Blev genast utslängd där ifrån- typ. Jag blev tillsagd att gå.  
Robin tycker det är lite kul att göra sånt här ibland.
Att komponera ihop en lyxig middag. Vi hade tänkt från början åka in till stan för att äta,
men sen tyckte jag det var så skönt att vara hemma. Så då blev vi hemma. Fick dessutom ta en
välbehövlig powernap utan att han väckte mig. Det är för mig guld.

Så här blev då förrätten. "Toast skagen" a la Robin
Supergod och underbart fint hade han gjort det. Stolt som tuppen var han.

Sen blev det huvudrätt file mingon ( efter mitt önskemål hur den skulle vara). Här kom en ledsen
Robin ut då han hade bränt sig på plåten. Dessutom blev han så besviken att stekgraden inte var rätt.
Det är svårt att få till en medium faktiskt. Potatisen hade heller inte blivit som han önskade sig.
Jag var ju så klart överlycklig ändå. Så himlans stolt över honom.
Sauterade grönsaker fick jag och då är allt underbart.

Efterrätten blev tårta och pannacotta från kvällen innan.


Idag har jag jobbat och gjort ett tappert försök att byta till vinterhjulen. Vilket sket sig
när jag kom till högra framdäcket. För där hade ena bulten bestämt sig för att vara rund.
Så jag fick inte loss den. Så därför blev jag hemma ikväll i stället för att spela volleyboll.
Så jag har fyllt upp mina ljus- kaffekoppar med nytt stearin i stället.
Nu ska jag kolla runt lite på kameror.
Jag har fått lite beslutsångest vad gällande modell på mitt nästa kamerahus.
Hade jag fått önska hade jag velat ha en Canon eos 5D (jag har en gammal 7D).
men känner att jag faktiskt inte har behov av en 25000 kronors kamera.
Så jag står mellan en Canon 7D mark II eller en Canon 6D.
Det är så svårt!

kVÄLLSPYSSEL

Inga kommentarer: