fredag 4 november 2016

Fina gåvor

"Need sunglasses?"             "Is Mai Tai Crooked"         The Thrill of Brazil"

Mina föräldrar och Malin har i veckan som varit, varit på Gran Canaria.
Dom senaste gångerna när dom har åkt hem, så har mamma köpt med sig något fint nagellack
till mig. Vilket resulterade att jag även denna gången fick två jättefina nagellack.
Det tråkiga var ju bara att jag bröt två naglar igår på jobbet. Höll nästan på att bryta ihop.
Jag har kämpat så hårt nu att få mina friska naglar tillbaka. Så som dom var i Juli och augusti.
Vilket är helt praktiskt omöjligt nu för tiden, hur mycket jag än vårdar och sköter dom.

Så igår när vi storhandlade, då köpte jag faktiskt lösnaglar,
dessutom det fina gula nagellacket (Har länge velat ha ett gult, så passade på).
Jag är trött på trasiga naglar. För det drar ju ner ens humör när man kämpar så, och man tappar
dessutom lusten att måla dom.
Så nu har jag satt fast 3 stycken lösnaglar på dom fingrarna på högerhanden som var tråkigast.
Vill ju helst inte ha lösnaglar.

Den första nageln blev lite konstigt ditsatt och jag blev så chockad över hur fort limmet torkade.
Så dom två andra blev mycket bättre. Ska se om Malin kan hjälpa mig fixa den som blev konstig.
Dom sitter annars som ett smäck. Glöden kom tillbaka.....Nu ska det tusan målas!

Nu ska jag fortsätta jobba på min marängtårta som jag har i ugnen.


1 kommentar:

Sanna sa...

Åååh vad snygga 😍 Kan nog vara roliga att mixa alla tre? Lite solnedgång över dem!
Tack för tipset om topplacket, jag ska spana in det! Är inte helt nöjd med det jag har idag...