lördag 24 september 2016

Min pysselfredag

Jag älskar att skapa men det har ni nog redan förstått.

Här har ni en tekannan jag hittade för 20 kr på Kupan.
Ett riktigt fynd. Fick ideen att jag skulle göra det till en present till Hedvig.
Efter mycket velande valde jag att ta kopparfärgen till denna magiska förvandling.
Köpte även lite jord och en blomma. Snöret gjorde jag ett experiment med men det blev inget
bra så jag har ingen bild mer på detta.

Så här såg det ut sen efter att jag hade gått loss på tekannan med sprejflaskan.
Riktigt tjusigt om man frågar mig. Väldigt höstigt.

Detta blev sedan slutresultatet.
Kan ångra valet av växt då den tog över tekannan , men annars blev det fint tyckte jag.
Jag hade några gånger som jag velade om jag skulle ge bort den. Såg ju att den passade så väldigt fint in
i vårat vardagsrum på soffbordet. Nästan lite separationsångest.

Åkte sen och hälsade på Elin i minion-verkstaden 

Koncentration på hög nivå.......

....Jajamän 

Jag fick faktiskt också göra några stycken, men jag gjorde mest mallar.
Denna målade jag dock lite mer på. Bara för att den var på gång att ruttna.
Då kan man  ju leka lite mer tyckte jag. Den kommer ändå inte säljas. troligtvis.

Sen var det hem för att umgås med Robin och sedan iväg ingen.
Hade en toppenkväll hemma hos Hedvig med hennes vänner och träningskompisar.
Det var ett väldigt energifullt sällskap och mycket kackel i mun på varandra, men det
var faktiskt mysigt. Trots att jag hade en rejäl huvudvärk. Alla var pratsamma och lättsamma,
vilket jag tycker är väldigt skönt.

Nu har jag haft morgonpass och ska egentligen gå och lägga mig en stund.
Vilket känns onödigt då jag snart ska iväg igen. Jajaj, sömn måste man ha.
Kalas ikväll också. Hur ska detta gå!?
Kram på er!

Inga kommentarer: