fredag 23 september 2016

All i do is work work work

Igår var jag på jobbet i 20 timmar, var av rast 1,5 timme.
Mamma och jag hade morgonpass medans pappa, O och många andra jobbade med att
få hem majsskörden. Eftersom vi har varit lite underbemannade i ladugården den senaste 
månaden så ligger vi efter med rätt mycket. Så mamma och jag gjorde så mycket vi kunde 
tills Elin kom. Därefter fick vi jobba på riktigt hårt för att hinna med alla viktiga uppgifter.
Sen var det dags att täcka majsen. Det var ju en hel del att täcka. Vi började runt 17.00 att gräva
diken i majsen och var klara med hela täckningen runt 00.00. 
Så det var jobb från kl 04.00-00.00.

Idag är jag ledig för att jag ska jobba denna helg. Så har fått en välbehövlig sovmorgon.
Är helt slut i huvudet. Blir inte bättre att man ska stressa även idag för att hinna med allt.
Tanken är att jag ska till Kupan, sen titta förbi Elin för att hjälpa henne måla pumpor inför
skördefesten. Sen ska jag hinna umgås med älsklingen som jag inte han prata med igår.
Efter det ska jag in till stan för att fira min gamla vän Hedvig som i veckan fyllde 25.
Hinna hitta en present måste jag också!
Tiden står ju tyvärr inte stilla, så jag får nog lov att ge mig iväg nu om något ska bli gjort.
Jag har hunnit gör lite höstmysigt i vardagsrummet i alla fall.

Ha en toppendag med er alla!
Kram

p.s Vad tycker ni om den nya redigeringen? 
Jag har ju så svårt att hitta min stil! Jag tycker ju om det mesta. Så jobbigt....

Var och tittade till ungdjuren i Björkåkern.
 Här har vi våran lilla jerseykorsning Mymlan
som är tvilling med andra kvigan från vänster som heter Filifjonkan.
Dom är inte så lika varandra. Deras mamma var också tvilling så man kan säga att dom liknar
sin mamma och sin mammas syster.  Vilket jag tycker är helt fanatiskt.
Att ni ska vara miljöbovar tror jag inte ett dugg på.

Transportmedel 

Här pågår packningen av majsen

2 kommentarer:

Fotograf Sanna Hallberg sa...

Verkligen ääääälskar bilden på korna överst, den är så fin i ljus och färger! Och söta kor såklart 😍

Theka sa...

Åh Tack! Ja jag föll för den också. Om bara Mymlan hade stått där hon stod från början så hade jag inte kapat hennes klöv. Men så är det ju med djur. Dom gör sällan som man vill. ;)