måndag 26 september 2016

Bullbak


Jobbhelgen har varit rätt lugn denna gång.
Vi har haft 3 kalvningar och inget direkt tekniskt-strul. Det var bara huvuddatorn som hade hängt
sig i lördags, men det var också allt.

Så idag hade faktiskt både jag och Robin sovmorgon. Vilket var trevligt.
Efter att vi hade handlat oss lite frukost och ätit så ställde jag mig för att baka.
Tog hem en stor påse med äpplen igår, så det blev två pajer. Resten av äpplena får vi se vad
det blir utav. Har varit sugen på att baka bullar nu ett tag så det gjorde jag också.
Har sista plåten i ugnen nu. Har länge velat prova en annan modell på bullarna.
Så idag slog jag på stort och gjorde knutna bullar. Om jag gjorde rätt vet jag inte, men goda
blev dom i alla fall.

Dessutom gjorde jag ett kak/tårtfat under tiden första plåten var i ugnen.
Var ju på Kupan i fredags, och då köpte jag ett sött fat och en liten ljusstake
i glas. Sen var det bara till att mäta och limma fast ljusstaken på fatets baksida.
Fantastiskt bra blev det!
Så enkla saker och det kan bli hur toppen som helst. Det är ju nästan lite otroligt.
Jag kommer nog bli värsta loppis-galningen.

Nu ska jag ta och äta lite mat och sen ska jag bara ta det lugnt innan träningen.
Tänkte titta in på Kupan i stan också innan träningen. Blev så sugen på att göra något liknande
som jag gjorde till Heddan, fast till mig själv. Få se om dom har något kul där inne.

Inga kommentarer: