söndag 14 augusti 2016

Jobbhelg



Så var det söndag....
Har haft fem pass på rad nu. Kvällspasset idag tog jag ledig ifrån.
Jag ska nämligen jobba morgonpass i morgon, fast att det är min lediga dag.
Cheferna är ju på semester och då finns det bara jag till att styra upp det hela.
Få se om man kan få komma ifrån tidigare någon annan dag i veckan.
Föräldrarna är ju lite oroliga att jag inte får något ledigt.
Visst jag är trött men jag har ett mål med mitt jobbande, vilket gör att man kämpar
på även om det är lite jobbigt ibland.

Som sagt, köpa hus kan man inte göra om man inga pengar har.
Det är mitt mål. Ska man ha hus måste man jobba och spara.
Även när man sen har hus måste man jobba och spara. Det är ett nödvändigt ont.

Nu kom äntligen älskling hem. Ha det bäst tills vi hörs igen!

Inga kommentarer: