måndag 1 augusti 2016

Första arbetsdagen efter ledighet

Idag var det skönt att få komma igång med jobbandet igen.
Tre veckor var helt klart lagom. Det har liksom inte gått för fort eller för långsamt.
Precis sådär lagom har det varit.
Det var en del att ta igen i pappersväg men annars kom jag snabbt in i jobbandan.

Avslutade min första jobbdag att bli stycken av en geting. Skulle släppa några dräktiga
kvigor på ett nytt bete, men "grindhandtaget" satt så förbaskat dumt så jag fick lov att
grejade ett bra tag för att få loss det. Vilket slutade med att jag väckte ett jordgetingbo.
Visst inte vad som var getingar och vad som var flugor. Så det blev lite hysteriskt där ett tag.
Kvigorna blev också rädda och stack iväg. Lyckades tillslut ta mig ur dramat med endast
ett stick i knävecket. Förbaskat ont gör det.

Nu har jag suttit framför datorn ett tag för att redigera ikapp lite bröllopsbilder.
Har inte hunnit med så mycket sånt under semestern. 
Bakat blåbär och hallon muffins till morgondagens fika har jag också hunnit med.
Strax är det dags att hämta in hundarna och gå och lägga sig.
I morgon blir det provmjölkning på morgonen. Så gäller att vara alert.






Inga kommentarer: