måndag 27 juni 2016

Midsommar och kulskytte


I midsommar har jag haft det väldigt lugnt.
Firade aftonen med mamma och pappa med lite grillat och kladdkaka på kvällen.
Midsommardagen var vi som vanligt uppe i "Bygget" med Robins släkt och firade.
Båda dagarna har varit fruktansvärt varmt, men jag ska inte klaga. Det är ju det här jag
har väntat på i nästan ett helt år.

Igår ägnade Robin och jag åt att träna på kulskyttet. Vilket jag var väldigt stapplig med i
början. Efter lite torrklickandes, fixandes, trixandes och tipsande så har jag nu börjat få
in balansen hyfsat och vinglar inte fullt lika mycket med pipan.
Det är väldigt mycket kroppskontroll man måste ha i precisionsskytte.
För det kan tyckas verka lätt men i verkligheten är det väldigt mycket som krävs utav en.
Ju mer jag tränade igår desto bättre resultat fick jag.

Idag har jag torrklickat lite på fåglar och fläckar på ladan som står på andra sidan trädgården.
För er som inte vet vad torrklickande är så är det när man skjuter fast utan ammunition.
Varför är detta bra?
- Jo, för att ett skott kostar ca 7 kr och uppåt. Vilket blir rätt dyrt om man
ska skjuta mycket. I kulskytte handlar det mycket om teknik, kontroll och att göra samma sak
hela tiden. Vilket är väldigt svårt. När man torrklickar ser man med en gång i kikaren om
man har gjort rätt. I alla fall när det gäller tekniken. Vilket gör det till en betydligt
billigare träning. Visst man ser inte vad man får för resultat på det man torrklickar på.
Om man träffar vill säga. Men om man är van skytt så ser och känner man av det.
Det är som sagt mycket med kulskytte och skytte i allmänhet.

Vi har väl kommit fram till att jag ska köpa mig en ny studsare.
Min studsare passar mig inte så bra som den måste göra. Kikarsiktet är väl det största
problemet också.

aja, nu ska jag ta in Snobben från hundgården. Sen läggdags för i morgon väntas morgonpass.
Sen ska jag på husvisning på eftermiddagen.
HÅLL TUMMEN FÖR OSS! Om nu huset skulle vara intressant för oss.

Inga kommentarer: