onsdag 29 juni 2016

Lite från Stockholm

Jag har ju inte hunnit skriva något om Stockholmsresan vi gjorde förra veckan.

Malin och jag hoppade på bussen till Stockholm tidigt på tisdagsmorgon.
Under första delen av resan var min fot väldigt jobbig, och bara strålade upp i knät.
Tillslut hamnade vi på Ringarums rastplats. Kunde knappt gå ur bussen.

Efter fika som för min del bestod av en räkbaguette, så fortsatte resan.
Vi kollade på Conjuring 2 på Ipaden. Vilket Malin mer eller mindre bestämde att jag skulle
se på också. 
Jag som inte gillar skräck. Den var helt okey faktiskt, jag överlevde.
Tillslut nådde vi Stockholm. Från centralen fick vi sedan gå ca 1,7 km till hotellet.
Vankades fram snarare än gick. Vi kom till hotellet och lyckades checka in.
Efter att vi hade bytt om lite gick vi sedan till den obligatoriska restaurangen 
Barbeque steakhouse. Där vi åt tomatmarinerade ribbs.

Resterande av historien hittar ni under bilderna....


Här har vi äntligen fått in maten. Smakade riktigt gott


Malin som är en riktig ribbfreak var inte helt övertygad. 
Hennes ribbs innehöll för lite kött påstod hon. 
Bilden till höger visar maten jag åt senare på onsdagen innan vi åkte hem, på Vapiano.


Sen började den långa vandringen till Grönan. Eftersom vi är så snåla (läs hurtiga) så gick
vi 3 km till Grönan i stället för att åka någon transportmedel. 
Vi var så "turistiga" enligt Malins kompis som själv är 08:a.


Medans vi väntade vid stora scenen så gick vi och köpte oss lite glass.
Ja, Malin tog i för sig en milkshake.


Tillslut efter en timmes väntande. 
Där är dom, fullt närvarande och fantastiska. Dropkick Murphys!


Här lyckas även Matilda, Malins kompis komma med på bild.
Matilda var bara med oss under spelningen. Hon som diggar Bieber. blä.


Alltså rösten


Så här ser man ut när man hör den... tydligen ;) hehe


En snäll tjej såg oss kämpandes med att ta bilder efter framträdandet. 
Så hon erbjöd sig snällt att fotografera oss. Tydligen gillade även hon att fotografera.
Synd att man alltid ser så där galen ut när man ler.


Sen gick Malin och jag 3 km tillbaka till hotellet. Trots min onda fot och stela ben.

Onsdagen tog vi det lugnt och stressade inte iväg någonstans. 
Vi gick lite på stan i närheten av gatan vi skulle ta tillbaka till centralen.
Jag hade lite för ont i foten så orkade inte hasta iväg någonstans.
Efter att vi hade hämtat väskorna på hotellet gick vi till Vapiano för att äta innan buss gick.
För mig var det ingen wow-upplevelse, men pastan var god. tydligen egengjord.

Sen bar resan hem igen efter en efterrätt på Starbucks. Blev en smarrig chokladfudgetårta,
Efter halva resan satte vi igång en ny film,"The Huntsman". 
Missade tyvärr den på bion. Så blev väldigt glad att man nu kunde se den på datorn.
Första filmen var rätt så mörk på något vis. Den här var det också, men på något vis kom
det ändå fram lite värme och humor. Jag gillade den skarpt.

Sen var vi mer eller mindre hemma. Efter en extra timmes resa. 
Tog oss en timme att komma ut ur Stockholmstrafiken. Hemresan var rätt jobbig.
Men nu är jag äntligen hemma igen :D

Inga kommentarer: