måndag 20 juni 2016

Pysseldag


Jag har visst haft hälsporre i en månad. Ett ord jag aldrig tidigare har hört talats om.
I förr veckan blev den så pass ond att jag hoppade på kryckor i ett dygn.
Var lite orolig inför jobbhelgen men det har gått bra. Jag har bara fortsatt att försöka gå
på foten och tillslut har smärtan blivit mindre och mindre. Kanske för att man vänjer sig,
vad vet jag? När jag har vaknat om nätterna har jag inte kunnat somna om för att det har
strålat och gjort så ont. Då har jag fått lov att hoppa fram till kylskåpet efter min kalla öl.
Haha nu tänker ni, VA Öl?! Har Tessan blivit tokig?
Det är ju så att jag inte har druckit den. Jag har haft den mot hålfoten under täcket.
Kylan har lindrat smärtan. På så vis har jag kunnat somna om sen.
Rätt skönt kan jag lova. Fick ölen av min ena faster i medicinskt syfte, och när jag är färdig med
den kunde Robin få den, hehehe

Så idag är jag ledig efter en jobbarhelg med min kära syster. Något jag inte hade planerat.
Hade svårt att komma på vad jag skulle göra utav dagen. Tillslut gav jag mig på att sy en
överdel till kjolen. Är nästan klar men det blev inte helt hundraprocentigt bra.
Axelbanden (eller vad man ska kalla det) blev för korta så det sitter åt lite under armarna.
Har kanske lite fetare armar än normalt folk kanske.

Det är nu man hade velat haft en provdocka som man hade kunnat kontrollera på innan
man sydde fast saker och ting. Snobben har varit med mig hela dagen från utklippning
av mönster till att toppen nästan var klar. Han har varit väldigt intresserad av vad jag har gjort.

Kanske skulle sy honom en hoody?


Inga kommentarer: