tisdag 3 maj 2016

Stel i kroppen


Känner mig så stel i kroppen och skulle bra gärna velat åka till kiropraktorn någon dag.
Jag har nog samlat på mig en och annan skada sen sist. Skulle jag skriva ner alla problemen
och hur dom uppstår (vilket jag var på väg att göra). Så skulle det låta som om jag är gammal
och bara ville ha något att klaga på. Faktum är att jag kanske är ung men kroppen känns gammal
just nu. Sliten.

Idag har vi ägnat stor del till att plocka sten och det ska vi fortsätta med i morgon.
Den här helgen som kommer nu ska vi äntligen ha koutsläpp.
Korna är ovetande om detta, men man märker att dom ändå vet om att det är den tiden på året.
Dom flockas så fort man är och grejar hos kvigorna. Man får nästan smyga i ladugården, och
framför allt när man är i den nedre delen av ladugården. Upptäcker dom en så flockas dom
skrikandes vid grinden som på sommaren står öppen för dom.

Det ska bli kul att få ut dom, bara dom håller sig innanför stängslet.

Har i eftermiddag gått en promenad på 5 km, allt för att få höften i hyfsad funktion.
Skulle jogga efter att ha gått 2 km, men efter 1 km med jogging så fick jag sluta,
Det gick inte att jogga då Snobben var näst intill helt slut. Jag hade honom släpandes efter mig.
Dålig kondition har han, tydligen värre än mattes.

Nu ska jag ta lite te och sen blir det läggdags för våran del.
Ha det bra min vänner!

Inga kommentarer: