måndag 25 januari 2016

Måndag


Idag har vi provmjölkat och slitit med dessa dagliga sysslor som våra fina djur skapar.
Tänker många gånger på vad lyckligt lottad jag är som har hittat mitt kall här i livet....
..och så tidigt.

I alla fall...
När jag kom hem idag tog jag tag i sysslorna som inte har prioriterats denna helg.
Eftersom jag tog tillfälle i akt att umgås med min kära sambo/särbo i stället.
Han bor nu för tiden hemma hos sina morföräldrar större delen av veckorna.
(han jobbar alldeles för långt hemifrån). Så kommer det också vara
nu i ett halvår.
Så man får mycket tid till sina intressen. När man väl orkar ta tag i dom.

Det har varit lite halvjobbigt idag med en yrsel som hänger kvar sen igår. Dock inte
fullt lika illa längre. Trotts det så har man diskat, städat undan lite mer jul, bakat,
hängt tvätt, redigerat lite bilder, vaktat på grannbarnen som lekte med Paxa i trädgården osv.
Man kan väl säga att jag håller mig sysselsatt.
Vilket är ett måste nästan när man är ensam rätt mycket mer än vad man är van vid.

En positiv effekt detta har är att jag har lättare att hålla igen, och jag kan äta när jag vill.
Det tråkiga är ju att man går upp det man gått ner, när väl helgen kommer. Damn it!

Nä, nu ska jag snart se på "det okända". Sånt där bra program att se på när man är ensam
hemma. Kram på er!

Inga kommentarer: