torsdag 19 november 2015

Stockholmsresan

Jag hade en trevlig helg i Stockholm med mamma, och syster som man inte såg så mycket utav. Vi tog silverlinjen upp (och hem), mamma och jag bodde på hotell medans Malin hos sin kompis. På fredagskvällen när vi kom upp dit, så började det regna när vi skulle ut på stan. Inget roligt men vi rusade emellan butikerna i alla fall. Kvällen avslutades med en festmåltid på ett steakhouse. Revben i mängder och jag kunde knappt gå därifrån efter desserten. 

Lördagen gick vi till gamla stan. Där gick vi in i olika souvenirbutiker, kollade dom gamla gränderna. Köpte marsipanbröd. Köpte lite julklappar. Tiden gick så fort att jaktbutikerna hade stängt när vi väl kom fram. Jag som skulle köpa en jacka där var tanken. Blev lätt deprimerad. Gick i gallerian och på NK i stället efter det. 
På kvällen åt vi kinamat. Tanken var att vi skulle gå på bio någon kväll. Men vi var så trötta så vi la oss och kollade på "så mycket bättre" på hotellrummet i stället. 

Söndagen checkade vi ut. Gick på stan och shoppade på oss ännu mer julklappar och andra saker. Under tiden i Stockholm shoppade jag till mig själv en grön klänning på hm. Varma kängor och nya träningstights. Sen lite andra nödvändigheter som mat och fika. Jättemycket blev det inte till mig själv. Större delen var ju tilltänkta julklappar. 

Jag hade en trevlig helg i alla fall. Fick se mycket, vandra runt och springa mellan butik och butik. Vi var absolut inga storshoppare. Som säkert många andra.

Nu ska jag bara fotografera mina träningstights som jag inte tycker om, och försöka sälja dom. Dom är ju så gott som nya. 
Även försöka i helgen att fotografera lite porträtt och godsaker. Har en Ide i huvudet som måste bli klar någon gång. 

Hoppas ni också har det bra 😄






Inga kommentarer: