tisdag 28 juli 2015

I blåbärsskogen

Jag och Elin tog en "spontanplanerad" sväng till Böda skogarna igår. För att plocka lite blåa bär.
Medans jag i 3 timmar vandrade runt och plockade. Så var Elin på samma fläck nästan hela tiden.
Tydligen hittade hon en så pass bra fläck. I vilket fall så plockade vi nog på oss 3-4 liter var.
Plocka bär är inte det roligaste och man hade lätt kunnat gjort något annat roligare.
Blåbär är ju så gott och det är ju alltid kul att ha det hemma. Dom timmarna vi la på detta vansinne
är ändå lite värt, trots ryggvärken.
Det blev blåbärspaj senare på kvällen i båda hushållen :) hihi

Idag har man slitit som vanligt. Tittat till djuren, lekt rodeo i någon sekund i kohagen,
nästan kört in i en stenmur och nästan voltat med fyrhjulingen. Storhandlat bland alla galningar
(inklusive mig). Nu ska jag slå in paket och åka på min systers kalas. Idag fyller hon Moppe :D 

(bilder på mig är så klart tagna av Elin)










1 kommentar:

Anonym sa...

Snygga tjejer i skogen. /Faster Ingrid