måndag 6 april 2015

Påskhelgen

Påskhelgen har alltid varit en helg med mycket att göra, sen långt tillbaka.
Våran skytteklubb har alltid haft (så långt jag kan minnas) plåtjaktstig den helgen.
Vilket har inneburit att jag och pappa alltid har hjälpt till att vara funktionärer på den 
tävlingen. Nu har dessutom sambon fått denna börda på sina axlar eftersom han sitter i
styrelsen. 

I lördags sköt vi km på vår egna "plåtstig". 26 medlemmar var med och sköt.
Jag fick mitt högsta poäng någonsin (tro jag) och då har jag inte skjutit stigen på 2 år.
Det slutade på en första plats i damklassen. Vilket så klart var roligt.
Robin kom 3 i herrklassen.

På söndagen var det till att agera funktionär och springa fram och tillbaka på våran station.
Tiden gick relativt fort, fast att det var iskallt och blåsigt. Efter den allmänna tävlingen
stack vi hem för att äta upp resterna från påskmiddagen. Sen drog vi hem till morfar för att
fira honom.

Idag har jag kvällspass själv och tidigare nu på förmiddagen har jag gymmat. Blev ingen
lång runda. Men ändå effektiv.  Bokat besiktning på min bil har jag dessutom hunnit med.
Det är fullt upp denna veckan. Först jobba en massa då kollegan 
är sjukskriven sen en vecka tillbaka. Besikta på torsdag och bankbesök, helgen ska jag jobba
och kolla på hus. Där emellan ska jag försöka hinna med träning då jag inte han med det förra
veckan. Så onsdagen och fredag är väl dom ända dagarna jag inte har bokat in något.

Nä nu ska jag fika och sen blir det till att jobba fram till.... ja tills kvällspasset är klart.
Det vill säga cirka sju ikväll.





Inga kommentarer: