måndag 22 december 2014

Jul i vårt hus

Det är inte så mycket julstämning på min blogg i år, som det är på många andras bloggar.
Livet har sina perioder som ni säkert redan vet, och den här månaden har jag helt enkelt 
prioriterat annat. Som att jobba, ta det lugnt, umgås med sambon, träna, gå på julbord osv.
Jag har faktiskt inte hunnit med så mycket bloggande då. 

I helgen har jag städat ur garaget lite, det sista får som sagt sambon ta, för det är hans skräp.
Kastar jag något av det lär han kanske bli sur. Sen åt vi julbord på Kalk. Mycket gott,
faktiskt, bäst i år. Igår gjorde Syster och jag ostkakan som vi ska ha på julafton.
Så där gick halva dagen iväg. Pappa tjuvsmakade och den var väl godkänd påstod han.

Efter lite fika hemma med Robin, så åkte vi in till stan för att julhandla. En massa folk,
men hanterbart. Köerna var lagom långa. Typ 3 pers framför en. Väl hemma blev det en film.
Senare kom Elin med man och bröder förbi för att lämna julklapp. Så vi satt en stund 
i köket och snackade. Det var en trevlig avslutning på helgen.

Nu ska jag utfodra hundar och rasta dom, innan jag ska hem till gården för att jobba kväll.
Idag är det bara mamma, pappa och jag. Elin har semester och Sebbe är ledig.
Får hoppas det inte är allt för mycket att göra. Ha det bra allesammans!



Inga kommentarer: