onsdag 17 december 2014

Då har man börjat


Jag har helt klart varit dålig med att uppdatera här.
Jag har som sagt varit så upptagen med att läsa Hungerspelen-trilogin. Läste ut sista boken
i söndags, och sen har jag tränat varje dag och inte känt för att sitta vid datorn.
Jag satt alldeles för mycket under den knappt 1½ vecka som jag läste serien.
Försöker väl ta igen den tiden nu.

I måndags var det sista träningen på Volleybollen, och igår drog jag faktiskt till Malkars för
att känna på gym-livet. Alltså, vad alla är allvarliga och seriösa. jag vågar knappt titta på
någon, för alla kollar på alla och där emellan försöker man nonchalera varandra. Det kanske
bara känns så nu när man är lite nybörjare, men det var nästan lite läskigt.
Efter att jag förvirrat gått runt och kollat på alla läskiga maskiner, så satte jag mig tillslut på en
cykel. Så det blev 20 minuter där non-stop. Därefter gick jag förvirrat omkring en stund till,
tills jag bestämde mig för att prova crosstrainen (stavas?). Där stakade jag på i tio minuter.
Sen bestämde jag mig för att jag måste försöka på maskinerna. Så jag kollade lite hur dom andra
gjorde, vilket jag i för sig gjorde hela tiden jag cyklade (i smyg).
Tillslut lyckades jag förstå några maskiner i alla fall, och träningen var igång.
Avslutade med 10 minuter till på crosstrainen och sen stretching. Totalt 1½ timmes träning.

Lite mörbultad om låren är jag, och i ryggmusklerna. Det blev mest rygg/mage och kondition.
Idag ska jag på två gruppass. Sumba och Dans mix. Det ska bli kul tro jag.
Sen tar jag en ledig dag i morgon. Mina muskler behöver vila.

Så nu vet ni vart jag håller hus, och varför jag har varit lite frånvarande. Nu ska jag
gå och ta det lugnt i soffan en stund innan jag måste iväg. Kram på er.

Inga kommentarer: