torsdag 11 december 2014

Nu har hon gjort det!


Idag blev jag med gymkort. Ett dyrt sådant, men kanske tar jag också ta i att ordentligt då.
Det är mitt mål i alla fall. Mina två första gruppass är bokade, och jag börjar på tisdag.
Min tanke är att träna minst två gånger i veckan, MINST!
Mitt mål är att blir fastare i kroppen, starkare och lite mindre lat.

Har inte varit så aktiv av mig nu ett tag. I måndags var det dessutom första gången på
tre veckor som jag tränade. Volleyboll är inte nyttigt, sån träningsvärk i lår och rumpa jag har
haft sen dess. Igår fann Robin ett sätt att tortera mig lite, vilket han tyckte var redigt roligt.
För han behövde bara slå till lite lätt på något av mina lår, och träningsvärken bara skrek genom
hela min kropp. Han hade det nog rätt roligt skulle jag tro, med tanke på det
leende som flög upp på hans läppar så fort fläsket dallrade till och jag jämrade mig,

Nu har det börjat släppa... ÄNTLIGEN!
Så hädanefter måste jag försöka komma ihåg att stretcha efter träning.

Annars har jag sen i fredags ägnat mig åt att läsa Hungerspelen och Fatta eld. Läste precis
ut den andra boken, och håller nu på med den sista delen. Jag som har varit emot den serien,
och skulle absolut inte se filmerna eller läsa böckerna. Typ likadant sa jag om Twilight.
Men nu är jag fast, efter att ha sett dom två första filmerna så bestämde jag mig.....
Nu ska jag läsa böckerna. Så nu har jag inte kunnat slita mig ifrån den hemska världen
hungerspelen utspelar sig i. Jag vet redan att det inte kommer sluta som jag vill,
efter att tjuvläst på andras recitationer, men jag måste ändå få veta.

Efter att ha sett filmerna, så håller jag tummarna för Gale. Han är ju bara så underbart läcker.
Men nu efter att man har funderat, tänkt och läst... Så håller jag allt mer och mer på Peeta.
Men alltså, vem skulle säga nej till någon av deras kärlek? Inte jag. Japp, jag erkänner.
Jag är besatt.

Nu ska jag dra mig vidare, kanske försöka laga mat. Vilket är svårt när hjärnan är i en
helt annan värld.


1 kommentar:

Sanna sa...

Vad duktig du är! Vad blev det för gym? :)


Och som svar på kommentarerna du lämnade på min blogg (för en evighet sedan, jag är sämst på att kolla kommentarer för jag förväntar mig aldrig att få dem :P) så nej du är inte trög! Men ja det är slut mellan mig och Kalle.Och du har inget att be om ursäkt för, jag tar gärna omvägar med mina ord och tillslut blir poängen ofta lite luddig...
MEN! Jag tycker att du kan kräva att Robin skickar söta godnattsms till dig när han är borta! Jag menar, hur jobbigt ska det behöva vara? Kalle var alltid duktig på det i början av vårt förhållande... Sen blev han lat... Men du är en fin tjej Tessan så jag tycker du förtjänar den lilla ansträngningen från din karl, jag hoppas han vet det också! :)