tisdag 26 augusti 2014

Att lägga pussel

Vi har börjat ta in gummimattor igen.Vi tog ut dom gamla mattorna allt eftersom dom störde skrapan,
som går flera gånger om dygnet på dessa mattor. Vi la en pusselmatta i en annan skrapgång för många månader sen, och det verkar funka felfritt hittills. 
Så nu har vi börjat lägga in  pusselmattor i stället. Dom gamla funkade helt enkelt inte i en lösdrift. 
En hel del jobb är det, men vi la in den här mattan väldigt snabbt. Snabbare än förra gången.
Har sån träningsvärk efter promenaden igår. Rumpan är inte rolig alltså, inte blev det bättre när jag kröp
runt och hukade när jag slog ner spiken. Träningsvärk skrek det om nedre delen av kroppen.

Nä, nu ska jag sova en lite stund tro jag. Är trött som vanligt, och i morgon ska jag ha morgonpass.
Så jag behöver nog lite extra sömn. Ha det så bra. Kramar!

Här har Sebbe, jag och pappa slitet med att lägga denna pusselmatta till korna.

Sebbe borrade hål, och jag pluggade igen dom med betongspik (eller vad det var för något). Ser/låter
kanske inte så jobbigt för er, men det är ett arbete som man blir andfådd och svettig av. Dessutom är det inte
så bra att andas in betongdammet (vi har munskydd men vi använde dom inte, så vi får väl skylla oss själva) .

Pappa intar skrämsel position.
Jag är verkligen lycklig lottad som får hålla på med detta, med  familjen och mina underbara kollegor/vänner.

Inga kommentarer: