torsdag 24 juli 2014

Traktorrace

Blev inget bloggande igår. Kom hem efter morgonpass helt slut. Tog en tupplur på altan,
innan jag skulle dra hem till Elin. Vilket var väldigt behövligt.
När jag tillslut orkade ta mig ur utomhussoffan, bar det iväg. Blev lite mat och trevligt snack
hemma hos Elin och Peter, innan vi bar iväg uppåt ön för traktorrace.

Mycket dammigt var det under racet. Det bara yrde och for ute på åkern. Damm i ögon och
på kläder. Trevlig stämning och bönder typ över allt. Efter racet blev det mat i Djupvik, innan
vi for hem. Idag är jag väldigt trött och yr i huvudet. Yr i huvudet kan bero på att jag gjorde min
läxa nu på morgonen i stället för igår. Blev både rygg, mage och ben. Armar har jag inte 
kommit igång med än. Är inte så svårt att göra i för sig. Jag lä nog få ta i lite idag med armarna på
jobbet. Med tanke på att vi ska flytta lite kalvar från hyddor till "Igloo" (en kupolliknande hydda,
för 14 kalvar).

Nä, nu måste jag dra vidare hem till gården. Kvällspass idag. Ha det bäst!

Case in action

JD med sprutt

JD förare (grön traktor) som glömde att han hade fyrhjulsdrift innan han började  köra ner i surhålet.
Efteråt var det för sent att lägga i den. Han var fast.

Inga kommentarer: