torsdag 24 juli 2014

Snart helg igen

Sommaren bara springer iväg tycker jag. Hade ju så mycket jag ville göra. Picknickbio i Kalmar, musik på larmtorget, grillfest med Goa vänner, torsdags träffar i hamnen, glass hos Hasse och invadera Strand. Men inget av allt det där ( rätt enkla saker) har jag fått uppleva än så länge, och då har mer än halva sommaren redan försvunnit. 

Jag är dock glad att jag har kommit igång lite med skyttet igen. Försöker prova det här året med en annan inställning. Tidigare hade jag surat ihop och tyvärr...brutit ihop i tårar. (Har alldeles för höga krav på mig själv. Fast att jag inte är där än). I år, och framför allt på lerduvskyttet, har jag försökt skratta mina bekymmer bort. Vilket faktiskt har verkat funka. Kan dock säga att det är helt tvärtom på kulskyttet. Man kan säga att mitt självförtroende till den gren jag älskar mest, är helt totalt borta. 

Upptäckte dock ikväll när Robin lurade på mig att skjuta med hans 22:a. Att det var redigt roligt. Billigt och mycket bra träning. Han kanske inte såg att jag tyckte det var roligt ( med mitt stålface) men han förstod det, när jag undrade när vi skulle titta efter en 22:a till mig. 

Nä, nu ska jag leta upp lite glass i frysen som har glömt borts. Ha det bäst! 😊

Inga kommentarer: