måndag 11 maj 2020

Redigeringsdag


Idag är jag ledig efter att ha jobbat helgen. Känns skönt.
Tanken var att jag skulle plantera mina Dahlior i rabatten idag, men så såg jag att
det kommer bli kallt i veckan. Så jag väntar med det en stund till.
Dom börjar bli stora nu kan jag lova.

I stället tog jag mig tid till att i stället försöka redigera klart min kära vän M:s
graviditetsbilder. Vilket jag bara för en stund sen blev klar med. Nu sitter jag
och funderar på om jag ska ge mig på andra halvan av deras bröllopsbilder sen 2 år tillbaka.
Jag var inte anlitad som fotograf utan bara en gäst som fotograferade lite utöver.
Dom fick för länge sen ena halvan av bilderna, nu kände jag kanske att det var dags att fixa
den sista. Det känns bara inte så kul att pilla med sånt när datorn segar för en hela tiden.
Mitt tålamod har hållit rätt länge som det är nu.
Kanske senare idag.
Behöver rasta mig en stund.

Inga kommentarer: