söndag 26 april 2020

En solig söndag


Det är lite sorgligt... men jag tror att minst två Zinnias inte kommer klara sig efter omskolningen.
Har jag tur så har jag i alla fall 7 kvar som överlever.
När jag börjar räkna så är det kanske bra att inte allt överlever. För annars kommer jag ha en
massa blommor som jag inte vet vad jag ska göra med.
I-landsproblem.

I alla fall... idag har Robin och jag städat lite i skräphögen på tomten och nu är det mesta
borta. Det är lite plåt och isolering som är kvar, det tar vi en annan dag.
Vi såg också att någon har varit i huset den här veckan och påbörjat isoleringen inomhus.
Vilket känns underbart, ännu ett steg närmre målet. Idag är det exakt 180 dagar kvar till
slutbesiktningen. Här går jag och klagar på att det tar så lång tid med blommorna tills
dom slår ut, när det faktiskt är närmre i framtiden än inflyttningen.

Jag har sagt i alla fall till mina föräldrar att jag kommer ta semester i 2 veckor från den
26 Oktober fram till 7 November. Känns skönt att kunna lägga den tiden på utflyttningen
och inte behöva stresstäda i det här huset.
Sen får vi se hur sommaren blir.  Kommer kanske för första gången i mitt liv ta ut hela
min semester det här året.
Robin har redan planer på vad vi ska göra. Bo i stugan och måla om det och staketet.
Ja, det är väl bara till att lyssna på honom.

Nu ska jag stoppa in Pizzan i ugnen och börja elda så vi får varmvatten.
Hej på er!

Inga kommentarer: