torsdag 23 maj 2019

Måleriet





Nu har jag äntligen påbörjat målandet i hönshuset. Man kan ju inget annat säga än att det blir en rejäl skillnad. Är helt slut nu, har hållt på i 2 timmar och inte kommit längre än vad den nedersta bilden visar. Jag fick lov att sluta för att 3 liter färg inte räckte som jag hade hoppats. Tur är det ändå, för jag har rätt ont i min höger hand nu. Annars hade jag nog envist fortsatt tills jag var klar.

Själv ser man ut som om man har drabbats av någon form av smittsam hudsjukdom. Hela jag är mer eller mindre vitprickig. Nu blir det till att åka hem och lägga sig i ett bad. Då som först kanske jag blir botad från detta tillstånd.

Vi får se om jag orkar åka upp till skjutbanan ikväll. Känner nog mig mer för att sätta mig i min solstol med en kopp te och titta på en film, eller kanske läsa en bok. Vi får väl se.
Men först ska jag lösa det största vardagsproblemet man kan ha....
-Vad ska vi laga för mat?

Inga kommentarer: