tisdag 21 maj 2019

Hjärngympa



Idag är det rätt lugnt här på jobbet, så slutade lite tidigare. Har då suttit framför datorn och räknat, skissat, funderat, tänkt om, funderat igen. Nu tror jag att jag har kommit fram till en rätt så bra och lite billigare lösning, jämförelse med den idén jag hade från början.

Min första ide var att bygga nätsektioner som man lätt kan flytta och skruva ihop lite som man vill. Nackdelen var att det gick åt så mycket virke. Vilket blev dyrt i längden.

Så nu är jag inne på att köpa längre stängselstolpar som man slå ner i backen. Förankra dessa med en bräda nere mot marken och en bräda på toppen. Därefter på med nätet. Det blir ju lite mer en permanent
lösning, men det är ju rätt lätt det också att ta bort.

Funderar nu på om jag ska åka in till stan och köpa målarfärg. Blev ju klar igår med borstandet och tvättandet. I morgon tänker jag försöka börja måla.


Inga kommentarer: