måndag 20 maj 2019

Kackel i huvet

Tjoho!

Den här helgen har varit riktigt lång, det kan jag lova.
Har inte haft så mycket att göra... eller det har man väl egentligen haft men det har
jag inte ägnat så mycket tanke på.
I lördags fick jag hem två blommor tack vare mamma, som jag nu har satt vid våran
groventre. En repris ifrån förra året, det vill säga en Dalia (men i år blev den vackert rosa)
och en palettblomma.
 Jag var också iväg och pantade två stora sopsäckar med burkar, välbehövligt kan jag säga.
 Passade även på att åka och titta på en lekstuga som var till salu på FB.
Har ju fått en dille på att skaffa höns. Så pass att Robin faktiskt frågade mig igår
om jag hade googlat på något annat än höns den här helgen...
Vilket jag efter en kort fundering svarade med "Nä, inte bara höns, idag har jag googlat på
gräsklippare (på Robins order i för sig) också."

Så ja man kan väl säga att jag har blivit lite besatt. Kanske.
Väntar nu bara på att få svar om jag får köpa den där lekstugan också.
Just nu verkar det som att det kan bli så, men har inte fått någon direkt klartecken ännu.
Håller tummarna.
Har dessutom tingat några äldre kycklingar utav våran snälla Avels rådgivare.
Så om allt går som det ska så kan mamma och jag ha höns inom en snar framtid.

Har kollat på pinterest till en förbannelse just på höns.
Det finns så mycket fint man kan göra i en hönsgård och i ett hönshus.
Tänker måla insidan vit och sen ska jag inreda det så roligt som möjligt för dom.
Tänker även vara lite wild and crazy och sy en lång vimpel i tyg att ha längs med väggarna.
Det ska vara  mysigt för dom små liven.

The crazy hen lady

Inga kommentarer: