tisdag 3 juli 2018

Semester


Min semester hittills har varit rätt fullsmockad.
Hela den här helgen ägnades åt Länsmästerskap i olika skyttegrenar och att fira
släktingar till Robin.

Igår var det meningen att vi skulle köpa virke till mitt sommarprojekt.
Men min kära sambo är lite för mycket utav en tidoptimist (en annan är tvärtom) så han skulle
ha lunch och allt annat innan vi kunde åka till stan.
Sen åkte vi mellan olika byggvaruhus och tiden sprang iväg, helt plötsligt var vi tvungna att
åka hem för att jag skulle hinna åka till Malin för att umgås med henne och Elin.
Så det blev inget virke den dagen, men målarfärgen är fixad.
Robin hade så dåligt samvete på vägen hem för att han inte hade lyssnat på mig tidigare
den dan. Att det faktiskt var på grund av tiden som jag ville komma iväg i tid.
I stället hade han sinkat mig och inget virke fick vi köpt i stället.
- Asch, det är inte värre än vi lägger en hel semesterdag till åt att leta virke, sa jag.
Vilket jag så klart inte ville behöva göra, men så får det väl bli.

Sen efter maten begav jag mig hem till Malin och kom en kvart försenat.
Vi träffas väldigt sällan alla tre samtidigt. Så det var väldigt kul att få träffas igen
och verkligen umgås.
God jordgubbspaj och hemmagjord vaniljsås hade hon fixat åt oss.
Jag njöt av varje tugga. Senare tog vi en liten runda ner till vattnet och kvällsljuset var
sådär magiskt och himlen dramatisk. Jag hade kameran med mig och det blev en hel del
bilder. Det är sällan man tar sig tid till att fotografera nu för tiden, och framför allt till att testa
lite nya saker och leka fram bilderna.
Skulle egentligen åkt och dansat efter det, men i stället satte jag mig framför datorn och
redigerade. Åker i stället idag och dansar.

Idag skulle vi kunnat ha åkt och köpt virke, men i schemat står det jägarexamen.
Vilket gör att både jag och Robin kommer hålla i uppskjutningen för våra jägarexamenselever,
hela dagen mer eller mindre. Så ännu en dag som bara försvann. Kan väl säga att den här semestern
är allt annat än en semester känns det som. Kan hända att nästa vecka är lite lugnare.
Det är också min sista vecka då.

Nu ska jag äta lite och sen ska jag försöka gå en promenad med Paxa innan uppskjutningen börjar.

Inga kommentarer: