onsdag 28 februari 2018

I.D och den jäkla Fåken


Jag har på senaste tiden lyssnat väldigt mycket på Imagine Dragons och upptäckt att typ alla
deras låtar är superbra. Varför har jag inte varit mer uppmärksam på dom tidigare? Har ingen
aning. Vad fick mig att lyssna på dom.... Det var tack vare filmen Host, där radioactive spelas
i eftertexterna. Älskar verkligen den låten. Jag forskade vidare och upptäckte att "I.D" hade
ju en massa låtar som man har hört på radion men inte tänkt på. Man har bara diggat med
och inte alls frågat sig vilka dessa genier egentligen är.
Nu vet jag!

Så jag började tänka för några veckor sen att det vore hur häftigt som helst att få se dom live.
Efter att ha hört på radion att dom skulle spela i Barcelona och att dom på radion tävlade ut
biljetter dit, började jag fundera på om dom inte kanske skulle komma till Sverige.
Så jag kollade upp det igår och tjena, dom ska ju visst till Sverige.
Försökte övertala min kära sambo men han tycker dom är värdelösa
 (sambo lyssnar på dansband, typ. Ni förstår ju då att vi har ett stort problem när vi lyssnar på musik i bilen).
La då ut en litet inlägg på Fb och där nappade ingen mindre än min kära mor.
Den man alltid kan lita på och som har grym musiksmak.
Sen började min kära sambo att skrämma upp mig med alla olika scenarior på vad kan hända.
Okey, han sa bara att det är där terroristerna attackerar först. Att han inte ville jag skulle åka. Han är
alltid så rädd om mig. Det vore gulligt... om han så också hade följt med mig som min livvakt.
Jag tänkte då...Okey, om det finns några biljetter kvar på morgonen så är det meningen att jag ska
åka. Om dom är slutsålda (vilket dom nästan redan var) så är det inte meningen att jag ska åka.

Så jag bokade inte biljetterna. I morse kollade jag snabbt på mobilen och ser att det fortfarande
fanns biljetter tillgängliga. Så jag bestämde mig för att boka.
Sitter sen där vid datorn i mjölkrummet och ska boka och ser hur biljetterna bara försvinner
en efter en. Det blev lite panik att boka och när jag sen ska bekräfta började jag tveka.
Va tusan, biljetterna är på en plats med begränsad syn. Vad tusan betyder det och hur pass är
skymd sikt? Är det värt att åka uppåt för att lyssna på I.D men inte se dom?
Mammas kommentar att lyssna på dom Live är inte samma ska som att lyssna på dom i bilen,
fick mig att tänka om. Så nu ska jag på min första riktigt stora konsert, i Globen dessutom!
Åh, jag ser så fram emot det! Nästan så att pappa blev lite avis. Kanske inte på konserten men på att vi ska få åka iväg i två dagar. Han bara sa.. " ah jag får väl gå på stan så länge". haha

En riktig öländsk Fåk

Idag har det annars bara varit fullt ös, som vanligt, men den här veckan har varit ett helvete.
Przemek har åkt hem till polen och pappa jobbar 12 timmar i sträck varje dag bara på att hålla
denna jäkla fåk borta från vägarna. En omöjlig uppgift om jag ska vara ärlig. Det driver bara igen
hela tiden över allt.

Dagarna för oss som är kvar har bara gått till att fokusera på att skotta oss fram, hålla det
så torrt vi kan ute hos kalvarna. Inget annat har vi hunnit med. Vi lyckades faktiskt flytta alla
"gula hyddor" igår så att dom inte stod med ingången mot blåsten. Det var så synd om dom kalvarna.
Det bara yrde in snö till dom. Som tur är dom två i dessa hyddor så dom håller varandra varma,
men efter flytten igår har dom det jättebra. Otur nog hade mamma legat hela natten och oroat
sig för dessa kalvar utan att veta om att vi hade flyttat på dom. stackarn.
Imorgon är mitt mål att lyckas flytta på dom"vita hyddorna" från väggen innan det kommer ett
rejält snöras över dom. Men det är verkligen inte lättjobbat i detta väder.
Tydligen ska det bli värre på fredag. Det är faktiskt väldigt deprimerande att inte kunna göra annat
om dagarna. Dessutom fryser ju allt fast och maskinerna är svårstartade och allt man har på
tjugan när man strör hos kalvarna flyger bort. Ja det är bara motigt helt enkelt.
Tror jag ska lägga upp en bild i morgon hur det ser ut. Man är verkligen supersnygg nu om dagarna.
Tre lager tröjor och en tjock fristadsjacka, mössa som är nerdragen halvt över ögonen och med
mösskanten lite över solglasögon, palestinasjal uppdragen ända upp till näsroten och peltorlurar
som täcker öronen. Jag ser så grym ut, eller inte XD

Inga kommentarer: