måndag 21 augusti 2017

Robin på herrarnas SM

Förr förra helgen var Robin och jag på herrarnas Jägar- SM.
En mycket trevlig helg som resulterade i att jag faktiskt tog årets första semesterdag.
Vi åkte redan på fredagen upp till Västerås för att Robin skulle få träna lite på deras bana 
innan tävlingen. Herrarnas SM varar i två dagar och det är rätt tufft. Jag hängde med som moralisk
stöd och sällskap. Även om vi var där tillsammans med Robins skyttekompisar sen tidigare år.
Hans mål var i år att hamna på topp 20.

Vi bodde två nätter på Best western Hotel Esplanade, som serverade oss en toppenfrukost hela 
helgen. Dessvärre missade herrarna söndagens frukost då deras tävlingslag började redan 6.30 
på morgonen. Vi tjejer tog det lugnt fram till 9.
I vilket fall... lördagen gick hyfs för min kära, det var en duva som domarna dömde helt fel på
som gjorde att han förlorade 4 poäng när vi alla andra var övertygade att det var en träff.
Den störde stackars Robin lite, eftersom han visste precis som vi att just den första duvan var
fullträff. "Domarna är gud" som en i styrelsen brukar säga. Som tur var hände detta på sista 
skjutningen, så Robin slapp irriterat skjuta mer efter det. Vi avnjöt sedan resten av kvällen med
en liten promis på västerås stad och lite mat.
Söndagen tog Robin igen sig och sköt upp sig väldigt bra på den löpande älgen. Sen flöt halva
dagen på. När deras skjutningar var klara åkte vi hemåt eftersom det inte var lönt att
vänta in prisutdelningen då ingen av dom skulle hamna på pallen.

Hela resan hem och resten av kvällen kollade Robin efter resultaten på min FB.
Han hittade det tillslut och kunde äntligen ropa glatt ut att han kom på 13:de plats.
Stolt som tuppen var han tvungen att gå över till grannen och berätta dom glad nyheterna.
"Grannen" är båda med i våran skytteklubbs styrelse.
Jag hade en toppenhelg som min kära bjöd med mig på. Både hotell och mat betalade han för.
Trodde jag skulle ha rätt tråkigt, men tiden sprang iväg i och med att jag hade sällskap och för
att skytteschemat var tajt upplagt. 

Jag kan inget annat än att vara stolt över min älskling :D







Inga kommentarer: