tisdag 11 juli 2017

Sommarens bakverk hittills



Jag har tappat lite utav min inspiration till att skriva på senaste tiden.
Känner egentligen inte någon lust till att berätta saker i skriftlig form nu heller.
Däremot har min lust till att börja fotografera ökat.

Jag har sedan i höstas sparat till ett nytt kamerahus, och länge velat över vilken jag ska
välja. Främst mellan Canon 7D mark II och Canon 6D.
Sen upptäckte jag att det för eller senare skulle komma ut en Canon 6D mark II.
Som enligt ryktena skulle ha en vridbar skräm. Något som jag länge har saknat.
Men eftersom jag också vill uppgradera mig till fullformat så har den valmöjligheten inte varit
så stor... tills nu.
Efter att ha väntat nu i över ett halvår så har den äntligen lanserats.
Priset.... 21000 kr!
Jag blev lite chockad då den vanliga 6D:n kostar runt 14/15000 kr.
Beslutsångesten är hög, samtidigt som jag har en sambo som bara säger "Köp".
Canon 6D mark II har egentligen allt som jag söker. Så det är väl bara till att slå till antar jag.

...men det känns ju lite motigt när man inte jobbar med det professionellt, ändå vet jag att
jag med största sannolikhet aldrig kommer att ångra mig det köpet.
Sen bara för att nämna är jag väldigt intresserad utav Sigmas 135 mm art som också kostar skjortan.
Hållhake, den kräver en fullformatskamera.  Det är verkligen inte lätt nu.


1 kommentar:

Millan sa...

Go for it, jag tycker du ska unna dig den kamera du vill ha. Köper du ett enklare/billigare alternativ så kommer du bara ångra dig sen.
Kram!