fredag 26 maj 2017

Rastlöshetens trötthet


Har ni känt någon gång att man är så rastlös att man inte riktigt vet vad man ska göra,
men när man ska göra något... ja då orkar man inte göra det.

Så kände jag för en stund sen, jag bestämde mig för att baka något som bot mot rastlösheten.
När jag väl hade kört igång ugnen och ska bestämma mig för antingen baka silviakaka
eller kärleksmums, ja då känner jag helt plötsligt att - nä jag orkar inte baka.
Så det blev chokladbollar i stället.

Jag är ledig idag... egentligen, men jag jobbade ändå 5 timmar nu på förmiddagen.
Jag hoppas så mycket på regn nu, för det ser inte bra ut annars för årets skördar.
Vi har redan nu ont om foder till korna. Får vi inget regn och bra skördar,
ja då kanske vi blir tvungna till att sälja/slakta. Det är det sista vi vill!
"Så, kom regn kom regn kom regn"

Inga kommentarer: