torsdag 25 maj 2017

"Freelensing"

Idag har jag lärt mig en ny fototeknik, så kallad "freelensing".
Vilket kort innebär att man separerar objektivet från kamerahuset för skapa en viss oskärpa.
Jag har bara hunnit experimentera lite med detta, men är mer eller mindre redan fast för
denna teknik. Det är tålamodskrävande men bilderna blir verkligen drömska.
Som sagt jag har bara testat denna teknik i ca 5 minuter, så förhoppningsvis kommer man
lära sig hur man hittar skärpan på det rätta stället och hur man gör oskärpa på andra ställen.

Modellerna för idag blev min hemmagjorda köttfärspaj gjord på kronhjortsfärs och smördegsplattor.
Sen fick även Dalton vara med på ett hörn, men han hade väldigt svårt att vara stilla.

Nu ska jag göra mig i ordning för att åka upp och skjuta serien (allsvenskan) i Trap.
Förra gången fick mina resultat faktiskt vara med i första omgången. Sköt då 20 av 25 och 22 av 25.
Tror inte det kommer gå lika bra idag, men måste ju försöka för laget.
Kram på er!



Inga kommentarer: