lördag 23 juli 2016

Lacka till livet mera!



Semesterns två lackningar, Den mörkgröna gjorde jag i förra veckan och den blåa igår.
Mer info om vilka färger det är finns på min Instagram. @finalux


Idag beställde jag tre nya lack. Kommer in i perioder, och jag gillar verkligen att ha målade
naglar. Det känns så mycket mer livat då. Bilderna här nedanför är tagna från internet.
Dessutom har min syster hjälpt mig hitta ett effektivare sätt att få naglarna snygga och hållbara.
Plus att lacket torkar fortare! Jag har ju annars så dåligt tålamod. Vilket innan har slutat med
att lackningen ser hemsk ut för att jag inte kan vänta tills det har torkat.

Nu är jag ett O.P.I fan. Just för att dom har så många fina färger och nyanser.
Dessutom har dom hur roliga namn som helst på dom olika färgerna.
Just dom nya lacken har väl inte så roliga namn, men ett lack i lila som jag har heter tex
"Lost my bikini in molokini"
Det blåa här ovanför heter teal the cows come home vilket var mitt första O.P.I lack jag fick
av mamma. Vilket jag tyckte var mycket passande lacknamn till mig. Framför allt då mamma
bara tog ett blått lack utan att veta vad det hette. ÖDET!
Molnen på den ena blå nageln är lackad med O.P.I "my vampire is buff".

O.P.I är ju ett rätt dyrt märke, men finns att hitta lite billigare ibland på nätet.
Men det är värt sitt pris. Då jag inte sminkar mig för flera tusen kronor om året så unnar jag
mig något nagellack ibland. Många har jag dessutom fått utav mamma.

Här är dom jag har beställt....


O.P:I "Black shatter" 
Detta lack ger ett krakelerad effekt på några sekunder.
Man väljer basfärg själv. Denna finns i olika färger men jag valde svart.
Denna finns för 85 kr på Nordicfeel
ordinarie pris: 159 kr


O.P.I "pink flamenco"
Har velat ha ett knallrosa nagellack väldigt länge. 
Tänker att denna kommer bli ursnygg med O.P.I "black shatter".
Denna finns för 99 kr på Nordicfeel
ordinarie pris 159 kr
Sen till sist behövde jag ett nytt nagellack som ska stärka nageln.
Då den jag har börjar ta slut. Provar denna gång O.P.I :s.
finns för 159 kr på Nordicfeel.
Ordinarie pris: 249 kr

Inga kommentarer: