tisdag 31 maj 2016

Fikatisdag

Det var riktigt skönt med sovmorgon idag. 
Gjorde dom typiska morgonrutinerna som att ta hand om hundarna och sen laga
till lite frukost. Idag blev det kokta ägg och en macka. 
Medans äggen skulle svalna redigerade jag lite bilder på datorn.
Den har tjatat väldigt mycket om den här uppdateringen av windows 10.
Så efter att ha tackat nej till detta så gick jag för att äta min frukost.
När jag sedan kommer tillbaka står den och uppdatera sig för fullt. Utan min tillåtelse!

Efter nästan en timme är den klar och dum som jag var accepterade jag uppdateringen.
Nu ångrar jag det lite grann. Datorn känns för stunden väldigt hackig och konstig.
Får hoppas det går över, men jag är inte jätteförtjust.

Jag accepterade för att jag inte längre orkade med dessa meddelanden hela tiden.
Nu ska jag aldrig mer ge med mig! Tycker inte om när saker som fungerar ska helt plötsligt 
ändras, och det ska ju göra det jämt och ständigt nu för tiden. Dessvärre till det lite sämre hållet.
Men det kanske man tycker bara för att man inte är van vid nya saker, tekniskt.

I alla fall drog jag hem till Elin för att hjälpa henne lite med bildproblem på sin dator.
Sen åkte vi och tog en fika i Gårdby. Som alltid gott och mysigt.
Vi unnade oss en fralla och en godsak. Jag tog en bulle, kände att jag skulle bli för mätt om
jag tog något mer mastigt. 

Nu sitter jag hemma efter en trevlig för och eftermiddag med vännen. 
Ska väl slänga ihop lite mat och sen bara ta det lugnt. Känner att ögonen börjar gå i kors igen.
Hade tänkt gå en promenad med Paxa, vi får väl se om jag orkar. 
Kanske bara bli en liten sväng. 
Ha det bäst!




Inga kommentarer: