fredag 18 april 2014

Trött och sleten


I onsdags dräktighetsundersöktes dom första kor och kvigor som jag själv har seminerat.
5 av 6 var dräktiga. Var av 2 var kvigor. Då blev jag redigt glad. Inte för att skryta ;)

Var dessutom hos en ortoped. Så nu har jag fått en "diagnos". Jag är en kraftig plattfot.
Vilket gör att mina knäskålar går inåt, och tydligen om jag
förstod rätt... så är jag överrörlig.
Det positiva var att han visste att allt skulle lösa sig med ett par ilägg.
Så nu har jag beställt ett par ilägg som ska vara anpassade för mig.
Dessutom ska jag stretcha höger lår lite oftare och massera det. Han påstod att jag troligtvis
led av "löparben". Vad det nu betyder.

takida
Igår kväll var vi ute ett gäng på Sandra. Takida spelade, och det var en redigt kanon
kväll/natt. Så jäkla kul jag hade. Har börjat komma in lite i Elins vänskapskrets.
Vilket är en hel hög med bönder. Vilket passar mig väldigt bra. Vet inte hur mycket
komplimanger jag fick igår av killar. "Vem är denne härliga tjej?" fick jag höra en kille fråga
Jönsson t.ex. "vilken outfit" var en annan.
Jag vill inte vara den som är den, som bryr sig över vad folk tycker om en.
Men det är jag tyvärr. Men jag är heller inte den som spelar. Utan jag är den jag är .
Det är något som faller mig mest naturligt. Logiskt va? ;)
Men vem blir inte glad att få höra positiva saker om sig själv?
Men jag hade gärna velat höra vilka som är mina dåliga sidor.
Gick och la mig med ett stort flin på läpparna. Det betyder ju bara en sak.

Idag har jag väldigt ont i nacke och axlar.
Försöker få sambon att massera mig, men nä det kan han ju inte. Så jag får
väl göra det bästa av situationen, och stå ut med värk i några dagar. Eller massera mig
själv på något vis.

Inga kommentarer: