måndag 17 december 2012

Domedag...?

Trött på det här jäkla tjatandet om jordens undergång osv.
Händer det så händer det, och då hoppas jag snabbt.
Men varför jaga upp sig om det, innan man vet? Spådomar har gjorts i alla tider
och hur ofta har dom varit rätt? Visst det står i bibeln eller vart det nu står i.
Men bibeln är väl mest en tolkningsbok? Alla religioner tolkar den olika, och
har gjort om den ursprungliga (om den har existerat) boken.
Vi alla ber väl troligen till samma gud i slutändan, men religionernas "böcker" är
väl inte den samma?

Asch, jag kan inte så mycket om detta ämne, men jag tycker det bara är jobbigt.
Oroa folk i onödan. Känner mig själv lite smått stressad av detta jippo.
Fast att jag inte vill tro på att. Men hur kan man undervika det i dagens mediasamhälle?
Försöker leva ändå, och inte haka upp mig på fredagens datum.

Inga kommentarer: