fredag 7 december 2012

Den fattigest nöjen


Är rätt fattig den här månaden. Jag som aldrig har haft problem med sånt, för
att jag har bott hemma tidigare. Denna månaden var det 4400 kr på pellets
som slet sönder mitt privatkonto rejält. Har bara 1000 kr kvar och det ska man
leva på tills den 25 December. PLus alla julklappar (och då är jag ändå inte klar)
inte blir det bättre av att jag ska på Sandra på
lördag och avslutningsdans på söndag. 300 kr bara där är borta då.
Aja, det är bara att snåla. Det är tur i alla fall att jag inte är någon festprisse.
Trots detta, så tycker jag att vuxenlivet är gutt.

Det blir en bättre månad nästa månad.

Men vad ska jag roa mig med i stället för att shoppa något nytt till garderoben,
eller gå på bio, eller vad som helst som kostar lite. (Dansen kan jag tyvärr inte
räkna bort. Måste hålla igång min bugg nu).

1. Fotografera (om man har en kamera)
2. Fika hemma
3. Baka brödet i stället för att köpa det.
4. Läsa en bok
5. Önska sig presentkort i julklapp
6. Göra en snögubbe
7. Åka pulka
8. Blogga (bredbandet måste du ändå betalas varje månad)
9. Gå promenader
10. Kolla på julkalendern (Tv-licens måste ändå betalas)

Inga kommentarer: