måndag 6 augusti 2012

Nerräkning


40 dagar kvar, om inte hyresvärden ringer och ändrar det till ett närmare datum.
15:de september är det sagt. Jag vill att det ska vara september redan nu.
Men jag får lugnt vänta en stund till.

Igår städade jag ur mitt skrivbord lite. Nu behöver jag bara ett besök till IKEA
för att köpa lite förvaringslådor. Behöver sortera mina DV-band, och fotografier.
Likadant har jag letat rätt på allt som till hör min videokamera, och stoppat i allt där
det ska vara. Flyttlådor kollade jag på idag, men sa till mig själv att så brått är det
inte. Även om jag redan nu vill packa ner allt, och vara klar på stora dagen.
"Men allvarligt talat" sa jag till mig själv, "då kommer tiden gå ännu mer sakta".
Så finns det någon som vill ge bort/låna ut några flyttlådor till oss, så blir jag
väldigt glad.

I helgen har jag jobbat och stått i. Igår drog jag hem till Robin när sista passet var
avklarat. Fick inte ta Golfen, då pappa efter en åktur igår sa till mig att inte röra
den fören hjullagret var utbytt, högerbak. Golfen har dånat som en val i evigheter
nu. Vilket den inte gjorde när jag köpte den.
Mekanikern hade sagt att det var hjulställningen och däckens fel till att det lät så
otäckt mycket. Vi trodde honom, men inte nu längre. I alla fall fick jag ta BMW:n.
Hämtade en bok i Nybro när jag ändå skulle till Robin
 Nora Roberts- Vid avgrundens rand, för 5 kr, men jag gav
henne en tia. Fem kr för en fin inbunden (visst lite sliten) bok är ju rena skämtet.
Sen var hon väldigt trevlig också, så då förtjänade hon en tia ändå. Mitt första köp
via en loppissida.

Nu ska jag fortsätta läsa på min nuvarande bok.
Lucy Dillon- Ensamma hjärtan och hemlösa hundar

Inga kommentarer: