fredag 27 juli 2012

Blivande sambos


Börjar bli lite hungrig nu. Så en sådan här kycklingcurry macka hade inte
suttit fel. Men nu har jag tyvärr ingen sån hemma.
Har slitit nu sen 7 i morse. Massa fysiskt. Blanda foder, semin, stressa,
köra in sågspån i ladugården, göra rent i förgårdarna hos kalvarna, strö
hos dom också, ge kalvarna mjölk och till sist fixa klövbadet. Om en timme,
lite mer, ska man ut igen för att hjälpa E med kvällspasset. Hon hade nog det rätt så
jobbigt i morse. Sen hade jag tänkt att vi skulle sticka och bada vid piren.

I förgår ringde jag grannbonden med huset. Vi får hyra det!!!!
Så om 1½ månad börjar man flytta ut^^ Nästan lite overkligt. Jag är helt till mig.
Har väldigt svårt att bestämma mig för vilka gardiner, och stilar vi ska köra på
i dom olika rummen. Jag ska sen köpa en divansoffa som förbli min oavsett vad
som händer. Skaffa en stationär dator ska jag också göra, längre fram i tiden.
Måste ha en dator som har firewire-port. Planer, planer och massa planer.

Sen på kvällen var man på traktorrace. Efter det följde jag med E som moralisk
stöd, för att äta lite med några bonnvänner. Mycket trevligt. *Jag har bara trevligt^^*
Det är äventyr nog för mig, att äta mat med några som man inte känner så väl.

Igår var jag och hälsade på min gamle vän F. fisen (uttalas med kärlek).
Trevligt. Vi åkte för att bada men slutade med att bara jag och Paxa badade.
Tyvärr kunde jag inte stanna så mkt länge för att jag hade pressat schema.
Skulle hinna hitta på något med Robin. Så igår åkte jag på att klippa hans hår.
Som payback fick han göra efterrätt till oss.

Ja det var lite av dom dagarna som har varit, och som är.

1 kommentar:

Lillfiis sa...

Såklart att du ska ha divandelen!
Hade du sagt nåt hade du fått provsitta den, såklart!
puaa<3 (ja, det är jag som är fisen**)