lördag 16 juni 2012

Jobbhelg

Jag lagar mat till mer än 200 djur i helgen. Ca 6500 kg mat/foder
Den här helgen är det jag och syskonen som är hemma. Mamma och pappa är
på sommarmöte. Så det är jag och E som mjölkar korna. Jag som blandar foder,
ha koll på semin och släpper ut djuren. Idag regnade det dock, och då ville inte
korna ut sa dom. Känner mig lite piggare idag, kan bero på att jag har peppat mig
själv hela veckan inför helgens utmaning. Har väl gått på sparlåga, och nu ta jag
fram den extra energi jag har samlat ihop.
Förvånades över hur smidigt det gick idag med att blanda foder.
Har kanske kommit in i det nu?

Tänkte ta fram dammsugaren nu och se till att huset blir lite snyggt.
Framför allt mitt rum. Rena dammtrollnestet. Ikväll ska Robin bjuda mig på middag.
Saknar honom. Nä kom på nu att jag nog inte hinner dammsuga. Måste laga mat.
Bye bye

Inga kommentarer: